Ahad, 31 Julai 2011

BBQ depan rumah, Adik Haziq punya planning

Sekarang musim ambil padi,
uishh kalau nak tahu ikan melompat2 atas selut...
yang muda, yang tua serta kanak2 buat pesta lah dalam bendang tu
pakai duk tangkap ikan keli dan ikan haruan
adik i si haziq pun turut follow
habis baju kena selut..geram pon ada jugak..
tapi bialah, sekurang2nya ada 
jugak pengalaman dia turun ke sawah..
bagi ana tak semua orang dapat pengalaman yang macam ni
betul tak???

ini ikan yang di peroleh oleh adik haziq..
hah tunggu apa lagi kita bakar jew sama itu ikan..
tadi pagi ayah sempat beli daging lembu dan daging ayam
ahh cantik sangatlah tu..hehehe

arang sudah ada jom kita mulakan operasi
pada mulanya susah jugak nak hidupkan arang
ayahlah terlupa nak beli cube
kira ambik masa jugaklah nak hidupkan

sejam dah ni cuba bakar arang, tp arang still xnak jadi bara jugak
last2 suwuh adik haziq dan haizat g ambik sabut kelapa di umah maklong selasiah
last2 hasilnya sungguh berkesan, arang tadi yan liat nak bakar
akhirnya dah jadi bara...hah padan muka arang huhuhu

 sekarang mulah lah operasi dan sesi bakar membakar..
dalam otak aku dah pikir satay..
kalau buat satay sedap gak ni hehehe



tengah syok2 duk bakar mai pulak si apek ni
dengan moto aiskrim nya..
panas2 macam ni kalau makan aiskrim memang masyukk
so, adik pon tahanlah suwuh moto tu berhenti


sesi mengorat antara apek aiskrm dan adik i si nadia
apa lah yg depa duk sembang tu



nyummm2 masa untuk rehat
kita makan dulu drumstik

ais yang terbaik dari ladang...huhuhu

video apek aiskrim huhuhu:

Salurkan Derma Anda,Dgn Mengklik Iklan di Bwh Ini Sebyk Yg Mungkin,Jasa2 Anda Akn DiKenang Tq