Isnin, 15 Ogos 2011

Doaku untuk semua..

YaAllah every day I will pray to You...


Bahagiakanlah kedua ibu bapa ku 
( kerana mereka yg menjaga dan mendidikku)

bahagiakan lah adik-adikku, 
( kerana merekalah darah dagingku)

bahagiakan lah diriku, 
( kerana aku juga berhak bahagia spt mereka semua)

bahagiakan lah sanak-saudaraku,
(kerana mereka sudi membantu dalam apa jua keadaan keluarga ku)

 bahagiakan lah guru2ku, 
( kerana merekalah yg memberi ilmu kepada ku)

bahagiakanlah sahabat2ku, 
( kerana mereka yang selalu disampingku dalam keadaan suka dan duka)

.. Bahagiakan lah kami semua di dunia dan Akhirat,
Amin ya Rabbal Alamin ..

ikhlas dari: shazana Halim



Ahad, 14 Ogos 2011

bila aku akan kawin??? inilah jawapan ku untuk semua

tak habis2 kena s0al, pasal kawin..
hahahahaha baru 23 tahun... 
habis semua 0wg suwuh diriku kawin..
kata mereka kawin cepat2 bagus..kehkeh 
dlm dunia ni , sapa yg takmo kawin??
kalau tanya kat orang gila ... 
rasanya ,orang gila p0n nak kawin..
apa-apapun  ini jawapan ku untuk semua:::

jika mereka sibuk mencari cinta, 
biarlah diriku sibuk mencari iman.. 
jika mereka sibuk mencari pasangan, 
biarlah diriku sibuk mencari keredhaan.. 
jika mereka menangis kecewa 
disebabkan percintaan, 
biarlah diriku menangis 
mengenangkan dosa-dosa semalam.. 
jika mereka cinta manusia, 
biarlah diriku cinta TUHAN.. 
jika mereka dambakan kehidupan dunuawi, 
biar diriku dambakan ukhrawi..

pasal j0d0h... aku, serahkan saja pdNya 
krn dia yang lebih mengetahui segala2Nya 
apa yg terbaik buat ku..
s0 xpayah lah susah2 nak tanya.. 
bila aku nak kawin??? 
sbb aku sendiri p0n tiada jawapannya... 
setiap manusia pasti akan memikirkan perkahwinan.... 
cuma yang membezakan lambat or cepat..
tuii dakk? s0, kpd yg x sabar 
nk mkn nasi minyakk diriku..
harap bersabarr ye ^__^
INSYALLAH
taklama lagi sampailah 
seru huhuhu

firt time solat subuh di Masjid At-Taqwa, Taman Bertam Indah, Seberang Prai P.P



subuh tadi ayah bawa Shazana Halim,Haziq Halim,Fatin Abd Halim.. pergi solat subuh di Masjid At-Taqwa, Taman Bertam Indah,SPU (k.batas,P.P) di masjid tu mereka ada buat kuliah subuh.. sapa2 yang suka dan nak dengar kuliah subuh bolehlah pergi ke sana.. sekian saja info untuk hari ini... ^_^


p/s: tiba2 teringat petua ustaz yang bagi kuliah subuh tadi, ustaz tu cakap kalau nak bagi hilangkaan haus semasa di bulan p0sa.. kita perlulah banyakkan minum air suam.. INSYALLAH kalau kita amalkan selalu kita tidak akan rasa haus atau kering tekak lagi.... k,lah selamat mencuba untuk semua

Selasa, 9 Ogos 2011

marah bukan sifatku...

Kawan selalu cakap, payah nak tengok aku marah
kalau merajuk tu mereka dah besa tengok
tapi marah dan meningikan suara tu mereka belum penah tengok
huhuhuhuhuhu kesian toi kat depa...




Aku marah, bila aku betul2 sakit hati..
ataupun ada orang bully adik2 or family aku..
bab nie memang aku tak ley tahan
mula la darah muda tu menguasai diri
[ tak rela rasanya... bila tengok org kutuk or mengata kat org yg aku sayang]



tapi, kalau bab org menyakiti hati ni...
dalam diri mulalah nak marah, tapi taklah sampai nak tengking2
[ sbb rasa sabar yang ada dalam diri...masih lagi berfungsi dgn baik]
Tapi.. marah akan muncul bila orang tu tiba2 kaitkan my family
saya nie, kalau bab orang mengkaitkan
my dad, my mom and adik2, diri nie rasa panas jer...
[ mula lah suara garang nak kuar]



Yuppp saya suka beleter...
tapi beleter tak maksud nak marah
beleter tu terjadi bila hati tak puas hati..
s0, jangan samakan time saya beleter dengan saya marah
beza sangat tu...



Yesss betulll sangat... bila saya marah saya akan jadi hulk
orang tak boleh jangka apa yg saya akan buat bila saya marahkan seseorang
so, jangan ingat bila saya sabar dan selalu mengalah saya lemah..
Bila kesabaran dah teruji... sila berjaga2lah, orang yang buat sy marah tu




Middle fingers for your bitch face.....

harini ana nak bahasakan diri ana sebagai aku..
aku ni memang perkataan yang kasaq
tapi ana menggunakan perkataan aku ni
bila ana betui2 marah...
s0, sekarang aku betui2 marah

okeylah, pertama sekali sapa yang tak suka entri aku ni
sila berambus c0z aku bukan nak minta simpati dari sesiapa..
aku juz nak story dalam blog aku je..
c0z aku dah anggap blog ceriakan-harimu ini 
sebagai diary aku sendiri..

sebenarnya aku ni payah nak marah or berdendam dengan orang
bayangkanlah kawan2 yang tikam aku dari belakang pon
aku boleh maafkan.. nikan pula nak musuh2..

tapi aku tak boleh terima 
bila orang kutuk2 or hina keluarga aku
kau orang pun akan rasa benda yang sama
bila family korang di hina betui dak??

ppuan ni dah lama aku sabaq dengan dia..
nasib bek dia ****** aku ja
sbb tu aku ada tanda hormat gi
aku respek dia pon sebab ayah aku..
aku cuma nak tengok ayah aku senang ja..

tapi pagi tadi dia cuba cari pasal dengan adik aku
sebelom ni dah banyak kali dia cari pasai
tapi aku malas nak ambik port..
kali ni kesabaran aku dah hilang

ada ke patut dia tuduh adik aku curi baju n 
barang2 anak dia..
perhhhh ni bikin aku panas..
dia tak sedaq anak dia tu yg kaki kebas..
kalau nak di ungkit
banyak benda aku nak ungkit..
meh aku ungkit satu persatu

1- reket badminton yang adik aku beli dengan harga rm80 hilang

2- seluar jean adik aku  yg harga rm100 lebih hilang, 
(tengok2 anak dia pakai..tuihhh macam sial ...)

3- DVD yg adik aku pon beli hilang
(tgk2 duk dalam kotak anak dia)

4- tertikus comp aku hilang, 
tengok2 anak dia guna kat laptop dia..perhhh cantiikkk punya perangai

5- pensil3 dan pen2 aku sellu hilang 
tengok2 ada dalam pensil b0x anak dia huh cantikk punya perangai...

tp aku malas nak kata pa masa tu..
kalau aku gaduh, ayah aku jugak yg tensen..s0. aku diam ja

aku rasa banyak lagi benda yang hilang, tapi aku malas nak ambik port
tapi harini pasai baju anak dia hilang dia bising 
ini dah melangar hak kententeraman aku
yang paling h0t aku dengar dia kata adik aku pencuri
okey fine..

weh, betina sedar diri sikit.. hang dan anak2 hang masuk rumah kami
cuci kaki  ja..la hang buat taikk boleh..
awat hang ingat adik aku teringin sangat curi baju anak hang

ayah aku pon mampulah beli baju kat anak dia
semalam baru ja ayah aku beli baju kat anak hang
sat aku nak scan tanda harga
ada ayah aku berkira pasal baju??

nak lagi jelas sila klik pic tu..

ni bukan jenama pasar malam k..
ori punya ayah aku beli kat anak dia
(masa kami singgah di sp plaza) 
eleh stakat baju pasar malam anak dia hilang pon nak bising

aku nak tanya satu kat hang
hang ada beli baju mahai macam ni kat kami????
tulah kalau aku kata hang macam sial.. hang marah
tapi kira baguslah aku dan adik2 aku bahasakan hang ppuan
kalau kami panggil hang betina baru hang tau

hang kata perangai kami buruk..
habis perangai hang dengan anak2 hang elok sangat ka
sat aku nak ungkit perangai buruk hang..

1- bila baju kami basuh, hang letak kat bawah lantai

2- makanan hang sorok dalam mari ( macam org x nampak)

3- rumah malas nak kemas, klu kemas pon time rajin or org nak datang
( tak rajin macam mak aku...beza ahh )

4- baju pemalas nak lipat.. pastu suwuh ayah aku beli mari besaq2
untuk hang sumbat baju hang..hahaha

5- masak makan jenis ungkit..sebab tu kami adik beradik masak sendiri
tak hinggin makan dengan yang hang masak..

6- asyik mengadu keburukan kami dekat ayah..
hang ingat kami tak penah terdengaq ka..macam hang bagus..mentang2 hang isteri ayah aku
hang ingat hang jew ley ngadu...

7- hipokrit.. depan orang tunjuk alim dan baik
tapi belakang orang...hanya kami yang tahu

8- guna bomoh... naseb bek kami tersedar perbuatan hang
( dgr cerita.. dulu3 kat laki hg..hg guna bomoh jgk kan? 
tapi keluarga llaki hg sedar pbutan hg)
betui tak betui allah'hualam tp adik beradik hang yg cerita..

9- hang bomo kan adik aku sampai x ley nak buang air besar..pastu hang
buat benda kat makanan dan air , untuk kami tunduk dekat hang
bukan sorang bomoh yang cakap benda yang sama, 
tapi 2 tiga bomoh cakap benda yg sama
s0, takkan tak betui lagi?????? 

10- belakang ayah aku hang fb dengan EX suami hang
nak bukti aku boleh bagi ( aku tunggu masa ja nak cerita kat ayah aku)

11- hati hang busuk, 
hang tak boleh tengok ayah kami lebih kan 
aku dan adik2 aku..

12- baju2 adik aku hang ambik buat kain buruk..
baju anak hg hilang ang tuduh adik aku

13- banyak g kalau nak cari keburukan hang..


la ni, aku nak bersuara..
sapa nak pikir aku yang salah silakan
peduli apa aku..

ppuan ni dia belagak jew baik depan orang
tapi belakang tak yah cakap
aku ngan adik2 aku tengok pon rasa nak muak..

aku pelik dengan orang2 yang back-up dia
hahaha air tokbomoh manalah yang dia bagi makan..
sampai semua orang kata dia bagus

dia ni bukan banyak kawan..
nak tahu tak kenapa, aku dengar cerita dari owg
dia ni belagak..pastu ramai yang menyampah
elok sangatlah bukan saja orang menyampah
aku pon menyampah 

alhamdulilah,
pagi tadi memang ayah aku marah gila kat dia
sebab baju tulah
sllunya ayah aku duk back-up dia
ayah aku sllu marah kami pasai dia
tapi harini tak lagi..ayah ada bersama kami

sesungguhnya ada sebab kenapa 
kami adik beradik benci dia
kalau dia bagus kami pon tak benci
dia kawin dengan ayah aku pun 
bukan sbb nak jaga kami
dia cuma nak senang ja...
itulah yang aku boleh katakan


malam ni, dia tak balik
aku rasa lega sangat..
malas aku nak tegok wajah dia..
menyakitkan hati..

ayah aku layan anak dia taraf A punya,,
sampai kadang2 kami pon terabai tapi
tegoklah dia layan kami macam mana
macam sial..


sapa nak pertahankan dia silakan..
aku dan adik2 aku tak kisah sama sekali
sbb kami yang rasa...bukan kamu semua...

P/S:: Tujuan benda ni di postkan bukan nak jatuhkan maruah dia atau ayah kami
tapi cara inilah kami luahkan masalah kami... selalunya orang hanya dengar sebelah pihak..
orang langsung tak tanya pad kami.. dengan ada entri ini semua orang boleh tahu
siapa salah dan siapa betul... 

kami adik beradik bukan jenis cari pasal dengan orang..
kalau orang buat baik dengan kami, Insyallah kami akan buat baik dengan orang..
















Isnin, 8 Ogos 2011

tak sabar tunggu konvo, miss my fren so,much


sudah 2 hari ana cuba buka 
student portal UNISEL
tapi lambat nak mampus,
 siput pun tak lambat huhu
maybe orang ramai duk 
pulun chek status konvo mereka..
Alhamdulilah, nampaknya 
tahun ni ana and the geng boleh konvo..
tak sabar rasanya nak jumpa kawan2 semula

Isnin, 1 Ogos 2011

MENU BERBUKA PUASA HARI INI

OKEY, 
hari ini merupakan hari pertama 
semua orang sambut puasa
bagi tahun 2011

menu yang cek masak hari ini ialah,
jeng2..jangan sampai terliur k
tolong jaga nafsu makan anda
hehehehe..

IKAN KAYU, SUMBAT CILI

AYAM GORENG KUNYIT

AYAM GORENG BAWANG

Salurkan Derma Anda,Dgn Mengklik Iklan di Bwh Ini Sebyk Yg Mungkin,Jasa2 Anda Akn DiKenang Tq