Selasa, 26 Jun 2012

My Friend EiLa SMKSP


Album My Fren...
Majlis Perkahwinan ila


Isnin, 4 Jun 2012

Pengalaman Temuduga MedSi


28/5/2012...

Opsss sorry sangat2 coz tak dapat hadir ke Majlis penikahan Abg Mat dan My fren fom6 Eila Adila... sebab hari ni ada temuduga di UUM sintok...

Al-hamdulilah, semuanya berjalan dengan lancar, nasib bek semua soalan dia sy dapat jawap.. Pertama dia tanya, Ada tak jawatan masa di Unisel, Ada tak jawatan Masa Sekolah, Kenapa pilih Bidang pendidikan khas, Apa kelebihan yang sy ada sebagai guru pendidikan khas, kemudian dia tanya saya soalan dalam bahasa eng jadi jawapan yang di beri mesti di jawab dalam bahasa eng juga.. contoh soalan tersebut seperti, kalau seorang budak tengah membuang air dan murid2 lain lari dari kelas apakah tindakkan saya, pada masa itu...

# Saya rasa, saya dah berjaya menjawap kesemua soalan itu.. jadi terpulanglah pada rezeki saya sama ada dapat sambung belajar dalam bidang pendidikan khas atau tidak....


Berkelah Bersama Tok, Wan, dan lain-lain


Harini Mak Ajak Kami Pergi Berkelah di Pantai Merdeka, With Tok, Wan, Mak Uda, dan Husband dia... Lauk semua mak dah masak, dalam pukul 12 mak datang ambik kami di rumah ayah... mak suwuh bawa baju, kut2 kami semua nak mandi pantai... tapi sy xda mood la pulak nak mandi pantai, sebab dalam pikiran sy mungkin air pantai kotor. So, sy sorang je tak bawak baju..huuuu

Pak Ngah saya superb :))


6 Mei 2012...

Dah lama tak pergi rumah Tok Wa [ Mak menakan mak ] bila sampai rumah tok wa, dapat la jumpa ngan pak ngah Lan.. Masa tu pakngah tgh cuti, katanya esok pagi baru nak balik kepong.. Sembang punya sembang, tengok2 dah nak malam.. sebenarnya tak habis lagi nak korek rahsia dia, besalah orang pandai, ngaji sampai kat UK mesti banyak pengalaman yang menarik. Tapi, nak buat macam mana Masa tak mengizinkan, hari pun dah nak malam, jap g nak jumpa tok dan wan pulak.. 

syok, sembang dengan orang berilmu nie sebab mereka tak penah cakap benda kosong.. setiap benda yang di sampaikan mesti ada isi... Tak tahulah bila boleh jumpa lagi  :)




Anak kera di hutan disusu,anak sendiri di rumah kelaparan


Anak kera di hutan disusu, anak sendiri di rumah kelaparan, Maksudnya:  memberi tumpuan kepada org lain padahal darah daging sendiri langsung tidak di peduli kan..

Serius, ana memang terkilan dalam bab2 macam ni... tambah2 lagi kalau ada orang tu selalu menangkan anak tiri, tapi anak sendiri selalu di salahkan.... Dah banyak kali ana duk perhati orang tu.. kadang2 tiap  malam mesti ana rasa nak nanges, bila kenangkan anak2 orang tu... oraang tu selalu sangat jaga hati anak2 tiri dia...tapi hati anak2 sendiri tak penah di hirau, tak penah nak jaga hati dan perasaan mereka... sehinggakan anak sendiri pun rasa benci terhadap ayah mereka... Bila anak2 tak hirau mak bapak mereka, patutkan mereka di salahkan? Mesti ada sebab kenapa anak2 benci mak bapak mereka.. mungkin salah satu faktornya seperti tajuk di atas... Kesian anak2 bagai melukut di tepi gantang, sentiasa mengharapkan perhatian dan kasih sayang seorang ayah.. tapi sayang ayah , selalu bela bini dan anak2 tiri dia.... setiap manusia ada had kesabaran dia, termasuklah anak2 mereka pun ada perasaan.... ada bini, bini  jenis otak letak kat lutut, jenis penting diri sendiri, jenis busuk hati... patut anak2 benci...

# Pakcik, Kita makin hari makin tua, anak2 dah besar dan pandai menilai.. kalau harini kita x jaga hati anak2.. jangan bermimpi masa kita tua dan masa kita sakit, jangan harap anak2 nak jaga hati kita... sekarang Allah bayaq chash... jadi sedarlah kau wahai insan sebelum terlambat...  


Salurkan Derma Anda,Dgn Mengklik Iklan di Bwh Ini Sebyk Yg Mungkin,Jasa2 Anda Akn DiKenang Tq