Isnin, 4 Jun 2012

Anak kera di hutan disusu,anak sendiri di rumah kelaparan


Anak kera di hutan disusu, anak sendiri di rumah kelaparan, Maksudnya:  memberi tumpuan kepada org lain padahal darah daging sendiri langsung tidak di peduli kan..

Serius, ana memang terkilan dalam bab2 macam ni... tambah2 lagi kalau ada orang tu selalu menangkan anak tiri, tapi anak sendiri selalu di salahkan.... Dah banyak kali ana duk perhati orang tu.. kadang2 tiap  malam mesti ana rasa nak nanges, bila kenangkan anak2 orang tu... oraang tu selalu sangat jaga hati anak2 tiri dia...tapi hati anak2 sendiri tak penah di hirau, tak penah nak jaga hati dan perasaan mereka... sehinggakan anak sendiri pun rasa benci terhadap ayah mereka... Bila anak2 tak hirau mak bapak mereka, patutkan mereka di salahkan? Mesti ada sebab kenapa anak2 benci mak bapak mereka.. mungkin salah satu faktornya seperti tajuk di atas... Kesian anak2 bagai melukut di tepi gantang, sentiasa mengharapkan perhatian dan kasih sayang seorang ayah.. tapi sayang ayah , selalu bela bini dan anak2 tiri dia.... setiap manusia ada had kesabaran dia, termasuklah anak2 mereka pun ada perasaan.... ada bini, bini  jenis otak letak kat lutut, jenis penting diri sendiri, jenis busuk hati... patut anak2 benci...

# Pakcik, Kita makin hari makin tua, anak2 dah besar dan pandai menilai.. kalau harini kita x jaga hati anak2.. jangan bermimpi masa kita tua dan masa kita sakit, jangan harap anak2 nak jaga hati kita... sekarang Allah bayaq chash... jadi sedarlah kau wahai insan sebelum terlambat...  


Salurkan Derma Anda,Dgn Mengklik Iklan di Bwh Ini Sebyk Yg Mungkin,Jasa2 Anda Akn DiKenang Tq