Sabtu, 15 Januari 2011

iye.. memang saya tak sempurna....

jujur saya akui.. sy memang x sempurna walaupun angg0ta badan sy xda cacat cerlanya.. suka hati awk lah nak nilai sy bagaimana.. kerna itu hak awk.. tp jgnlah menfitnah saya yg bukan2..sy x suka dgn cara itu..tolong hentikan tabiat fitnah 0wg. FULL STOP !!!

p/s:: ( jgn nilai sese0wg itu, sebel0m mengenalinya dgn betul )...

pengalaman yang agak sukar di tempuh bagi tahun 2011...

10hb 
perjalanan ke kuala lumpur memang memenatkan, tambah2 lagi menaiki bus.. tepat jam 12 malam bus persiaran tranasional yang di naiki 0leh ku dan adik mula meluncur laju di jalan raya.. jarang skali aku naik bus waktu malam, sllunya aku akan ambik bus waktu pagi atau tengah hari. u all pun tahukan kes kemalangan jalan raya yg melibatkan bus2 memberi impak yg teruk kepada semua masyarakat malayasia termasuklah aku..tp malam nie aku terpaksa beli tiket malam c0z member aqu tunggu di kl central jam7pg untuk ke klang..

SUASANA HENTIAN PUTRA...

jam menunjukkan tepat pukul 4 pagi.. aku dan adik dah sampai ke hentian putra.. lepas nie kul 6 kami akan menaiki bus rapid kl untuk ke puduraya.. sebel0m menunggu sehingga jam 6pg kami sempat bersantap di kedai2 makan yang ada di hentian tersebut.. huh naseb bek kedai dah buka kalau tak, mati kutu lah kami c0z x tahu nak watpew..


LRT MASJID JAMEK
jam menunjukkan pukul 6 pagi, bus rapid kl pun dah datang..pasni kami akan behenti di bus stop area masjid jamek untuk menaiki LRT bc0z lokasi kami seterusnya ialah KL CENTRAL.. 

MASJID JAMEK

KL CENTRAL
akhirnya sampai jugak kami di kl central, nunggu punya tunggu rupanya member masih lagi di hentian putra.. tibe2 rasa mcm nak sarapan di MCD ...huh sedappnyewww dapat makan burge pagi2 nie hahahahaha...

MCD KL CENTRAL

ADIK NADIA

MIL0 PANAS

BAWA  DIRI KE KLANG..
Bila habis jew makan tibe2 dapat pangilan dr member.. member suwuh ambik train ke klang terus.. and then jumpa di sana.. huhuhu macam2 ke hal lahh dia 0wg nie.. sebaik jew habis begayut aku dan adikaku terus bergegas ke kaunter ktm utk dapatkan tiket ke klang...

KTM KLANG



ADIK KU


NUMPANG DI RUMAH MAKDIK KAK CT 
( KG DELEK KLANG)
c0ming s00n..nnt sy st0ry len..sy nak ngemas barang jap


Ahad, 9 Januari 2011

rimas teng0k bl0g berserabut

perasaan rimas tu muncul bila teng0k bl0g berabut.... mana xnya susun atur x betul pening den...eh u all jangan terasa lakk.. i cakap kat bl0g i nie hehehhe...n0w sy dah bg kemas dah.. kalau u all rasa mcm nak k0men u all k0men lahh ye...jangan malu2..watjew macam rumah sendiri..

Hadiah Untuk Ayah

seteruk2  kami adik beradik  ( hah teruk sgt kew ?????? huhuhu xdalah kami p0wn mcm k0rang jugak, kadang2 dtg jew angin degil, mulalah x nak dgr kata hahaha) walau mcm mn p0wn kami xkan lupa hari lahir ayah ( c0nt0hilah kami adik beradik k hehehe) kami adik beradik nie bukanlah berduit sgt, kalau ada uit p0wn semua datang dari ayah, duit saku yang ayh bagi tulah kami k0ngsi bersama utk beli hadiah ayah...huh masa nak beli hadiah tue jenuhlah 0tak kami berpikir nak beli apa, tahun lepas dah beli baju..tahun nie lakk nak beli apalah agaknya...lepas jew balik mancing dgn ayah ( dengan x sempatnya nk n0nt0n b0la malaysia vs ind0nesia)..kita 0wg terus ajak ayah g giant sg petani.. pikir punya pikir akhirnya kami berempat membuat keputusan untuk hadiahkan ayah t-shirt skali lagi..kalau tahun lepas warna merah tapi taun nie kami pilih warna hijau pulak.. bila dah beli semua barang termasuk kfc dan kek, kami p0n balik kerumah...aduh masa tue ayah nak kuar pulak..rasa2 mcm plan x jadi jew...tunggu punya tunggu akhirnya ( spy dah dengar enjin kereta ayah kat luar...kami p0n apa lagi, get ready je lahhh... sebaik jew ayah masuk hahaha suprise ( mula lah suara2 merdu mcm siti nurhaliza dan misha 0mar duk nyanyikan lagu selamat hari jadi ( hahahaha siapakah penyanyi2 itu...cube teka??? betul p0n 0fc0z lahh suara kami adik beradik huhuhu....( lawak2)

HADIAH BESDAY AYAH


P/S:: Harga baju bukanlah ukuran ....mahal atau murah itu tak penting.. yang penting keikhlasan hati kita apalah sangat harga sehelai baju berjenama berbanding jasa2 ayah kepada kita kepada adik2 yang masih belajar tue, kalau rasa nak k0ngsi uit ngan adik beradik tu buatlah, jangan sesekali pikir rugi..walaup0n ayah x tunjuk yang dia suka tapi dalam hatinya hanya tuhan je yang tahu apa yang tersurat dan tersirat.... kepada adik2 yang xda duit tue ..xpew, jangan jadikan ia sbg satu alasan atau halangan.. adik2 b0leh buat kad ucapan utk ayah adik2..kalau adik2 rasa malas tersangat2 xpew.. cukuplah sekadar bersalam dan ucapkanlah kepada dia.. TEMA HARI INI  IALAH, HARGAILAH 0RG YANG TELAH BERJASA DGN ANDA (^^.)

Masih perlukah diriku untuk kamu...

bila duduk s0wg2 tibe2 jew aku terfikir, pentingkah diriku untuk semua orang?? kadang2 aku rasa diriku tidak begitu beharga pada semua yang ku kenali.. kadang2 juga ku rasa kehadiranku hanya menyusahkan semua 0wg..( mungkin semua akan cakap itu hanya mainan perasaanku sahaja, semua 0wg syg kan aku) jika betullah apa yang mereka katakan itu, al-hamdulilah masih juga ada 0wg menyayangiku.. tapi pada saat ini kurasakan diriku terlalu jauh dengan insan2 ini....

KELUARGA KU





RAKAN-RAKAN KU


adakah ini satu pertanda bahawa aku akan kembali kepada ilahi?? sesungguhnya perasaan yang aku rasa pada hari ini sungguh lain sekali, jika itulah kehendakNYA aku redha.. ku harap aku tidak akan mati dalam keadan sesat, jahil dan di penuhi dengan d0sa..Ku harap d0sa2 ku kepada manusia di maafkan 0leh mereka2 yang penah ku kasari atau sakiti..Ku harap juga kepada ALLAH supaya mengampunkan d0sa2 ku di dunia dan akhirat. sem0ga aku di jauhkan dari azab kubur dan azab api neraka..kepada DIA ku bersujud..hanya dia di Hatiku, dan aku tak pernah lupa NYA walaupun sehari..( aku tak kisah jika 0wg nak nilai aku yg bukan2.. kerana itu hak mereka.. aku juga tak kisah jika ALLAH menghukumkan aku.. sesungguhNYA dia MAHA ADIL DAN MAHA MENGETAHUI SIFAT2 KU..




Sabtu, 8 Januari 2011

masa untuk berjuang.....

pejam celik pejam celik, sungguh pantas masa berlalu...nampaknya cuti ku p0n dah nak habis..nnt tak bulehlah nak fesbuk seperti selalu.. walaubagaimana p0n perjuangan untuk diri sendiri, ibu bapa, dan anak2 bangsa lebih penting dan harus di utamakan ( cewahhh cakap macam setiausaha perdana menteri dah huhuhu).. masa cuti nie macam2 pengalaman yang aku per0lehi, ada happy dan duka.. semua itu akan ku simpan menjadi satu kenangan yang abadi...


17 hb 1 2011
maka bermulah pratikal ku di sebuah sek

Jumaat, 7 Januari 2011

kena tukar sek0lah =(

huh rasa nak menjerit p0n ada, haritu punyalah berangan2 nk pratikal kat sek0lah sekyen7 shah alam ( k0n0n nyew ley lepak ict hari2 huhuhu ) tp skali xdapat daa.. mana x nyew sek0lah tue wat keputuasan last minit ...s0 pasni , kena tukar ke sek0lahh lain lah pulak..

Adihhhh" angan2 ku menjadi pudar dan hilang warnanya" ceh macam lirik lagu jiwang la pulakk...tp nak wat mcm mn...nak, tak nak kenalah terima  hakikat dan redha jewlahh.. tibe2 teringat satu nasihat, 0wg  selalu berkata " tak semua yang kita impikan akan jadi kenyataan..."

inilah suasana ataupun situasi yang aku alami...mungkin khidmat aku tak diperlukan disek0lah itu.. mungkin sek0lah lain yang lebih memerlukan khidmat ku ... hah betul x kawan2??? ( ceyy nak cuba pujuk diri sendiri lah tue hahahaa)... 

10hb nie en helmi ( pensyarah sy) akan c0l dan c0nf0mkan sek0lah yang baru.. huh dalam hati nie ngah dup dap dup dap bunyinya....agak2 kat manalah nak kena lempar.. ( kalau kawasan kelapa sawit habis lahhh, mati kutu lahh aku..huhuhuhu) tp sebagai se0wg bakal guru , semua itu aku kena hadapi dengan bersungguh2..xnaklahh sebelum berjuang dah tewas di tengah jalan..kan xbestt bunyinya tu...

kepada semua kawan2 ku d0akanlah kejayaanku ye..  awak d0a sy..sy p0n akan d0akan awk (^.^) barulah kita dikatakan BEST FRENS F0REVER...amin















Rabu, 5 Januari 2011

Bowling Time

03 january 11

lepas makan kfc, kita 0wg g main b0wling...huhuhu nampaknya harinie kalah lahh pulakk ngan lan.. tapi xpew yg penting have fun....pas balik dr c.s singah sekejap di giant untuk beli hadiah kepada pakcik... es0k 4hb besday pakcik.. apa2p0n epy besday untuk pakcik...


MUKA KAKI B0WLING
(^^,)






MUKA KAKI KFC
ADIK NADIAH DAN LAN



HADIAH UNTUK PAKCIK



Rasa bersalah...

Rasa bersalah dengan ayah huhuhuhuhu...tapi nak wat mcm mn, benda dah nak jadi kan...harap2 ALLAH sentiasa bersama2 kami.. YA ALLAH, jauhkanlah kami daripada hasrat dengki, marah, iri hati, keras hati dan lain2 lg...janganlah kau tutup pintu KEBAHAGIAN untuk kami semua =)

Selasa, 4 Januari 2011

siapakah yang buat aku begini?????

2hb/1/11


            MasyALLAH, subahanALLAH, ALLAHu akbar, itu jer yang mampu ku ucapkan.. tak pernah ku sangka dan tak pernah ku duga, aku akan di uji dengan ujian sebegini..selalunya aku akan lihat dugaan nie dalam kaca tv jew..terutama skali  dalam cite seram yang berkaitan benda2 ghaib..tapi siapa sangka benda ini akan terjd kpd aku..apa2pun aku pasrah dan redha apa yang terjadi pd aku (apa yg terjadi, tetap akan terjadi kerana semua itu sudah tertulis buatku) aku sentiasa yakin bahawa ALLAH sentiasa membantuku , bersamaku dalam apa jua keadaanku..

tadi aku baru jew balik daripada rumah ayah angkat pakcik..tak sangka pulak ayah angkat pakcik nie se0wg b0m0h... dari pandangan k0tak fikiranku, sebenarnya aku x pernah caya pada b0m0h2 nie.. sbb aku x yakin sama ada caranya itu betul atau tidak...mn xnya sesetengah b0m0h menggunakan jampi serapah yg tah apa2.. ada jgk setengah b0m0h yang masih menggunakan ayat2 suci al-quran..tp al-hamdulilah t0km0h yg aku kenal nie dia mengamalkan ayat al-quran...nak di pendekkan cita , pd mulanya aku saja2 suwuh dia teng0k pasal aku...diap0n menjalankan tugasnya sbg se0wg b0m0h.. habis jew jampi, dia tanya kat aku..sama ada aku ada musuh atau tidak.. ( pelik jugak aku ngan s0klan t0km0h nie.. aku pun jawab: x pernah lah pulak nk bmusuh2 ngan 0wg nie.. x taulah kalau 0wg ada simpan hasrat dengki...) pastu dia mula jampi balik..( aku p0n layan jew) kemudian t0km0h tue cakap lg...

t0km0h cakap, ada 0wg wat sesuatu kat aku, 0wg ni salah satu dr kawan lama ku, t0km0h tu cakap lagi, dulu aku penah sakiti hati budak tue, ( aku p0n dah mula jd blurrr..sapa pulakk yg penah aku sakiti ) t0km0h tu kata lg.. budak tue suka kat aku, dia buat aku mcm nie sbb aku penah n0lak cintanya....( saat ini 0tak aku mula lah ligat berpikir..siapalah manusia itu..) pakcik aku pun tanya:: apa yang budak tue dah buat...?? t0km0h tue p0n kata, bila ku bercinta.. aku xkan kekal dengan sapa2.. kalau dia x dapat ,siapa p0n xbuleh dapat aku ( huh berdesup jantung ku mendengarnya..namun ku akui betul jugak kata b0m0h nie..sbb bila aku cinta jew..aku mesti cepat rasa b0san dn xda perasaan, walap0n di hati aku sgt syg kt lelaki yg aku cintaiii...dan akhirnya mesti terputus di tengah jalan..ishh xkan kerna hantuu k0wt, nak caya..mcm xnak caya jew..) situasi ini membuat aku betul2 keliru..


aku pun bersuara: siapa yang buat????? ( t0km0h tue cuma cakap, kawan lama..dia dah buat benda nie lama dahh) huh s0alnya siapa kawan lama tue??? kawan masa sek rendah kah?? sekolah menengahkah?? jujur ku akuii bhawa aku mempunyai banyak kawan dan ramai jugak yang luahkan perasaannya pd aku.. tapi yang mana satu???  huh pikir punya pikir..pening betul kepala ku ...ermmm....bia lahh ...malas lah nak tuduh2 0wg..aku yakin suatu hari dia akan muncul juga depan ku..)


t0km0h tue p0n ubat aku... dia cakap biar benda nie balik kt tuannya...bg aku ,apa yg terbaik untuk ku, aku setuju jerrr.. lepas tue t0km0h pecahkan telur ayam yg dia gunakan utk jampi aku tadi.. lepas dia pecahkan semuaa kat situ terperanjat, termasuklah diriku...telur ayam yang bewarna kuning tue, di penuhi 0leh likaran bulat yang berwana putih...bg aku telur tue memang pelik..t0km0h tue cakap benda nie dah lama, kalau biarkan ,, benda tue akan makan diriku...huh inilah dikatakan pelik tapi benar..


p/s: ku pasrah dengan apa yang ENGKAU uji pada ku YA,ALLAH.....kepada sesiapa yang penah ku sakiti aku mem0h0n 1001 kemaafan kpd kalian... sesungguhnya aku juga manusia biasa, yang tak terlepas dari melakukan kesalahan....

Melawat Bby Anis...

2hb january 2011...

              Destinasi untuk harini ialah pergi ke rumah kawanku anis. l0kasinya di kg berapit. bersama adik ku nadiah, tujuan kita 0wg ialah, ingin menziarah anis dan bayinya yg baru saja dilahirkan ( teruja sgt sampai siap bawa hadiah baby lagi hehehe), sebaik saja sampai di rumah anis. Mak dia bg tahu  yg anis ada di h0spital, sbb anaknya mengalami bengkak usus dan terpaksa di tahan untuk beberapa hari. Hampa/sedih rasanya mendengar kabaran sebegitu...takpelah nak buat mcm mn mungkin ini satu ujian untuk anis menjadi se0wg ibu... harap2 anak anis cepat sembuh dan sht seperti bayi2 yang lain, Amin.. 


HADIAH UTK BABY







Sabtu, 1 Januari 2011

MAJLIS PERTUNANGAN KAWANKU DEQDA & ANGAH 1-1-11

                  TANGGAL 01-01-11 maka bermulalah satu permulaan yang baru bagi tahun 2011.. semua 0wg di fesbuk asyik bercerita pasal azam... huh mcm2 azam yg mereka simpan untuk tahun nie..agak2 mcm mn dengan azam mereka yg tahun lepas yew... dah tercapai kew bel0m??? hehee ini adalah satu pers0alan yg tak dapat di jawab oleh sesiapa p0n kecuali tuan empunya badan sendiri... jika ditanya mengenai azam baru aku, jawaban ku cuma satu.. tahun ini aku telah menukar sejarah hidupku yg baru iaitu tiada azam..( huhuhu buang tabiat lahh tu)... aku p0n x tahu napew feel aku buleh jd mcm tue..selalaunya bila nk tibe tahun baru jew..aku dah pikir pasal azam aku..tapi kali ni memang lain, tak sempat dek akalfikiran ku untuk memikirkannya hehehe..( tp masa tahun baru islam sempat jugaklahhh ku menyimpan azam hehehe..nak tahuuu tak apew azamnyeww?? ishh mana bulehhh tahuu......mcm ni sajalah::: bia lah rahsia (^.-) jgn marahh..

                  YA ALLAH S.W.T Semperna tahun 2011 nie sem0ga kita semua di murahkan rezeki amin, di jauhi daripada segala kejahatan, kecelakaan, kemaksiatan, dan pekara2 yang buruk amin... sem0ga kita berjaya di dunia dan akhirat amin... sem0ga kita di percepatkan j0d0h amin... sem0ga kita meninggal dunia dlm keadaan islam amin... sem0ga kita dijauhkan azab api neraka dan azab kubur amin.. sem0ga persahabatan kita kekal selamanya amin.. Sem0ga kita mendapat pasangan yang dapat membahagiakan kita didunia dan akhirat amin... sem0ga kita berjaya menempuh ujian2 yg diberikanNYA kepada diri kita amin...

                     KEPADA INSAN yang mengenali ku..... i’m really sorry if i had mistaken or disappoint u.. May new year peace touch every heart.. Thx 4 being my fren.. God bless y’all always…..tak lupa ribuan terima kasih kepada kengkawan yang masih setia bersama sy dalam mengharungi suka, duka 2010 ini....pelbagai kenangan yang telah kita alami bersama..ada manis, ada juga pahit...walaupun pahit, namun semua itu saya anggap sebagai satu hikmah yang tersembunyi...semperna tahun baru ini juga saya mengambil peluang untuk mem0h0n 1001 kemaafan daripada anda semua..Maafkanlah diri ini sekiranya diriku telah melakukan kesalah kepada kalian semua..tak kisahlah sama ada dalam keadaan sedar mahupun x sedar..aku juga insan biasa yang sering melakukan khilaf...sem0ga talian persahabatan kita tidak berakhir di sini sahaja..sambutlah salam sayang 2010 daripada ku ( ^.-) sem0ga kita jumpa lagi pada tahun hadapan 2011...akhir skali Sem0ga 2011 ini membawa 1001 erti untuk kita semua...

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU (^.-)


PERTUNANGAN DEQDA
01-01-2011



                   Harini seharian di rumah deqda...al-maklumlah shabat baik nak tunang..s0 kenalah bg support heheheh... x sangka pandai jugak si ely mendandan deqda hehehe apa2 p0n deqda memang cantik dgn s0lekan ely td... taniah ye buat kawanku.. sem0ga u all berdua selamat kejinjang pelamin.. deqda dn angah pasni jangan nakal2 k.. 0hya kawin nnt jangan lupe jemput ana (^.-) .....pas balik dari umah deqda muna dan nadia dtg umahh...sembang punya sembang tak sedar hujan turun hehehehe....apa2pun harini adalah hari yang paling indah buatku....harap2 semua 0wg p0n rasa bergitu....mmmmuaahhhh cayang semua....
                         


Salurkan Derma Anda,Dgn Mengklik Iklan di Bwh Ini Sebyk Yg Mungkin,Jasa2 Anda Akn DiKenang Tq