Selasa, 4 Januari 2011

siapakah yang buat aku begini?????

2hb/1/11


            MasyALLAH, subahanALLAH, ALLAHu akbar, itu jer yang mampu ku ucapkan.. tak pernah ku sangka dan tak pernah ku duga, aku akan di uji dengan ujian sebegini..selalunya aku akan lihat dugaan nie dalam kaca tv jew..terutama skali  dalam cite seram yang berkaitan benda2 ghaib..tapi siapa sangka benda ini akan terjd kpd aku..apa2pun aku pasrah dan redha apa yang terjadi pd aku (apa yg terjadi, tetap akan terjadi kerana semua itu sudah tertulis buatku) aku sentiasa yakin bahawa ALLAH sentiasa membantuku , bersamaku dalam apa jua keadaanku..

tadi aku baru jew balik daripada rumah ayah angkat pakcik..tak sangka pulak ayah angkat pakcik nie se0wg b0m0h... dari pandangan k0tak fikiranku, sebenarnya aku x pernah caya pada b0m0h2 nie.. sbb aku x yakin sama ada caranya itu betul atau tidak...mn xnya sesetengah b0m0h menggunakan jampi serapah yg tah apa2.. ada jgk setengah b0m0h yang masih menggunakan ayat2 suci al-quran..tp al-hamdulilah t0km0h yg aku kenal nie dia mengamalkan ayat al-quran...nak di pendekkan cita , pd mulanya aku saja2 suwuh dia teng0k pasal aku...diap0n menjalankan tugasnya sbg se0wg b0m0h.. habis jew jampi, dia tanya kat aku..sama ada aku ada musuh atau tidak.. ( pelik jugak aku ngan s0klan t0km0h nie.. aku pun jawab: x pernah lah pulak nk bmusuh2 ngan 0wg nie.. x taulah kalau 0wg ada simpan hasrat dengki...) pastu dia mula jampi balik..( aku p0n layan jew) kemudian t0km0h tue cakap lg...

t0km0h cakap, ada 0wg wat sesuatu kat aku, 0wg ni salah satu dr kawan lama ku, t0km0h tu cakap lagi, dulu aku penah sakiti hati budak tue, ( aku p0n dah mula jd blurrr..sapa pulakk yg penah aku sakiti ) t0km0h tu kata lg.. budak tue suka kat aku, dia buat aku mcm nie sbb aku penah n0lak cintanya....( saat ini 0tak aku mula lah ligat berpikir..siapalah manusia itu..) pakcik aku pun tanya:: apa yang budak tue dah buat...?? t0km0h tue p0n kata, bila ku bercinta.. aku xkan kekal dengan sapa2.. kalau dia x dapat ,siapa p0n xbuleh dapat aku ( huh berdesup jantung ku mendengarnya..namun ku akui betul jugak kata b0m0h nie..sbb bila aku cinta jew..aku mesti cepat rasa b0san dn xda perasaan, walap0n di hati aku sgt syg kt lelaki yg aku cintaiii...dan akhirnya mesti terputus di tengah jalan..ishh xkan kerna hantuu k0wt, nak caya..mcm xnak caya jew..) situasi ini membuat aku betul2 keliru..


aku pun bersuara: siapa yang buat????? ( t0km0h tue cuma cakap, kawan lama..dia dah buat benda nie lama dahh) huh s0alnya siapa kawan lama tue??? kawan masa sek rendah kah?? sekolah menengahkah?? jujur ku akuii bhawa aku mempunyai banyak kawan dan ramai jugak yang luahkan perasaannya pd aku.. tapi yang mana satu???  huh pikir punya pikir..pening betul kepala ku ...ermmm....bia lahh ...malas lah nak tuduh2 0wg..aku yakin suatu hari dia akan muncul juga depan ku..)


t0km0h tue p0n ubat aku... dia cakap biar benda nie balik kt tuannya...bg aku ,apa yg terbaik untuk ku, aku setuju jerrr.. lepas tue t0km0h pecahkan telur ayam yg dia gunakan utk jampi aku tadi.. lepas dia pecahkan semuaa kat situ terperanjat, termasuklah diriku...telur ayam yang bewarna kuning tue, di penuhi 0leh likaran bulat yang berwana putih...bg aku telur tue memang pelik..t0km0h tue cakap benda nie dah lama, kalau biarkan ,, benda tue akan makan diriku...huh inilah dikatakan pelik tapi benar..


p/s: ku pasrah dengan apa yang ENGKAU uji pada ku YA,ALLAH.....kepada sesiapa yang penah ku sakiti aku mem0h0n 1001 kemaafan kpd kalian... sesungguhnya aku juga manusia biasa, yang tak terlepas dari melakukan kesalahan....

Salurkan Derma Anda,Dgn Mengklik Iklan di Bwh Ini Sebyk Yg Mungkin,Jasa2 Anda Akn DiKenang Tq